Wednesday 7 August 2013

Kebakaran Kecil DiBelakang Madrasah.

Madrasah Addinniah, 6hb. Ogos 2013. Satu kejadian kebaran telah berlaku dibelakang banguna  Madrash Addinniah Bkt. Antarabangsa. Ianya melibatkan kebakaran sampah daun buluh sehingga ke perdu buluh yang agak besar. Api yang agak marak membakar daun buluh kering hampir sahaja menjilat rumah setor Madrasah yang berhampiran.

Kejadian itu dianggarkan berlaku pada waktu para jamaah sedang khusuk menunaikan solat dzuhur. Ianya lebih ketara ketika Imam sedang membaca doa mengakhiri solat. Imam yang bertugas serta para jamaah yang lain bergegas kebelakang surau untuk meninjau status kebakaran.

Dengan bertindak pantas mengeluarkan gelung air biasa untuk membantu mengawal keadaan, Saudara Azham, salah seorang jamaah regular, terus dengan beraninya mengawal api agar tidak merebak. Kemudian, ianya dituruti oleh para jamaah lain yang diketui oleh Bilal Yusri membantu mengawal keadaan.

Akhirnya api yang telah marak ke perdu buluh dapat dipadamkan sebelum pasukan bomba sampai. Pasukan bomba kemudiannya telah memastikan semua api serta asap benar-benar terpadam dan terkawal.

Punca kebakaran tidak diketahui setakat ini. Pihak Madrasah Addinniah mengucapkan ribuan terima kasih kepada mereka yang gagah berani mengawal keadaan termasuk pasukan Bomba.




No comments:

Post a Comment