Tuesday 29 January 2013

Sekitar Sambutan Maulidurasul 1434

Sambutan Menyambut Ulang tahun Kelahiran Junjungan Besar Rasulullah S.A.W pada hijriah 12Rabiuawal 1434 telah disambut secara sederhana diMadrasah ini pada hari Khamis 24hb. Januari 2013. Ianya merupakan  sebagai tanda kasih serta untuk memberi kesedaran kepada umah terutamanya dikhairiah ini tentang Rahmat yang telah diberikan oleh Baginda keseluruh Alam, ia-itu Islam sebagai Addin.


Program malam itu dimulakan dengan Solat Magrib berjamaah. Diikuti dengan Selawat keatas Rasulullah yang diketui oleh En. Meor Razak bersama anak-anak Hufaz dari Sekolah Tahfiz Bestari(Madrasah Addinniah). Kemudiannya satu tazkirah mengenai signifikan sambutan Mauilid oleh Ustaz Ahmad Hadrami yang berlarutan sehingga jam 9:20malam. Selepas solat Isyak jamuan BBQ kambing telah dihidangkan. Sebanyak 4 ekor kambing jadi korban malam itu, 3ekor disumbang oleh RESTORAN CRAVEN CAFE dan 1 ekor lagi disumbangkan oleh pihak Ladang Kambing dari Rawang yang mengendalikan BBQ itu.

Kehadiran para jamaah hampir 200 orang, semeriah kehadiran malam bulan Ramadan. Semua juadah tiada yang berlebihan, semuanya Rahmat dari Allah S.W.T.

Pengurusan Madrasah mengucapkan terima kasih bagi mereka yang hadir, para penyumbang dan para dermawan.

 









No comments:

Post a Comment